Ny Hyundai i20 vinder ”Det Gyldne Rat 2020”

- Den nye Hyundai i20 er netop blevet tildelt den prestigefyldte læserpris ”Det Gyldne Rat”, som hvert år afholdes af det tyske bilmagasin Auto Bild samt den tyske avis Bild am Sonntag.

”Det Gyldne Rat” er en af de mest prestigefyldte priser og uddeles i år for 44. gang af det anerkendte bilmagasin Auto Bild og avisen Bil am Sonntag.

Hyundai i20, som har premiere i Danmark i weekenden den 7.-8. november, vandt som den bedste bil i kategorien ’op til 25.000 euro’.

Fordi bilen straks imponerer med overbevisende køreegenskaber og design samt en række nye sikkerhedsfunktioner, lyder begrundelsen for prisen til Hyundai i20 fra Tom Drechsler, chefredaktør for bilindustrien i BILD Group.

Det er anden gang, at Hyundai i20 vinder den verdensberømte bilpris. Den forrige generation af i20 vandt prisen blandt b-segmentet i 2015.

Priser kåres af brugere og jury

Det Gyldne Rat er blevet uddelt hvert år siden 1976 til de bedste nye bilmodeller. Det er læserne af de to tyske publikationer, der udvælger deres favoritter i syv forskellige kategorier. De tre biler i hver kategori, der har fået flest stemmer, testes herefter af en jury bestående af racerkørere og bileksperter, som så kårer vinderne.

De syv bilklasser omfatter kategorierne; små biler, kompakte biler, mellemklassebiler og luksusbiler, små SUV'er, SUV'er i mellemklassen, store SUV'er og sportsvogne.